Account maken, inloggen en aanmelden

Inloggen lukt niet.
Waarschijnlijk heb je een verkeerde gebruikersnaam, verkeerd mailadres of wachtwoord gebruikt. Een paar tips:
      • Je gebruikersnaam is altijd een mailadres.
      • Probeer ook even je privémail als je er met je werkmail niet in komt en andersom.
      • Klik op deze link om je gegevens op te vragen of je wachtwoord te resetten.

Het lukt niet om een account aan te maken.
Er kunnen verschillende dingen aan de hand zijn:
      • Je mailadres (dit is ook je gebruikersnaam) mag alleen uit kleine letters bestaan. Als je hoofdletters hebt gebruikt, werkt het niet. Voer je mailadres in met alleen kleine letters.
      • Het aanmaken van een account via Microsoft Edge werkt soms niet. Lukte het niet in Edge, probeer het dan in een andere browser zoals Google Chrome, Firefox of Safari.
Waarom moet ik een account aanmaken voordat ik een e-learning kan volgen?
Inloggen met je eigen Movisie Academie account heeft een aantal voordelen:
      • De leeromgeving onthoudt met welke e-learning modules je al begonnen bent en waar je was gebleven. Je kunt dus op elk moment stoppen en de volgende keer verder gaan.
      • Je kunt zien welke modules je al hebt afgerond.
      • Als je een module hebt afgerond, kun je een persoonlijk certificaat of bewijs van deelname downloaden.
      • Je ontvangt een herinnering per mail als je een e-learning na twee weken nog niet hebt afgerond.
Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten.
Je gebruikersnaam is je mailadres. Weet je niet meer welk adres je hebt gebruikt om je account aan te maken, klik dan op deze link om je gegevens op te vragen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten.
Weet je niet meer welk wachtwoord je hebt gebruikt om je account aan te maken, klik dan op deze link om je wachtwoord te resetten.

Waarom moet ik inloggen om een e-learning te volgen?
Inloggen met je eigen Movisie Academie account heeft een aantal voordelen:
      • De leeromgeving onthoudt met welke e-learning modules je al begonnen bent en waar je was gebleven. Je kunt dus op elk moment stoppen en de volgende keer verder gaan.
      • Je kunt zien welke modules je al hebt afgerond.
      • Als je een module hebt afgerond, kun je een persoonlijk certificaat of bewijs van deelname downloaden.
      • Je ontvangt een herinnering per mail als je een e-learning na twee weken nog niet hebt afgerond.
Ik ben al ingelogd, maar moet me daarna ook weer aanmelden voor een cursus die ik wil volgen. Dat is toch dubbelop?
Als je inlogt, krijg je toegang tot de cursussen in de Movisie Academie. Door je aan te melden voor een bepaalde e-learning module houdt de leeromgeving bij welke module je bent gestart, waar je bent gebleven en of je hem al hebt afgerond. Dat zijn inderdaad twee losse stappen.

Waarom kan ik me niet aanmelden voor sommige modules?
Naast vrij beschikbare cursussen staan er ook modules in de Movisie Academie die onderdeel zijn van een blended traject of een train-de-trainer cursus. Die zijn alleen toegankelijk voor deelnemers aan die training. Andere cursussen zijn nog in ontwikkeling. Die zijn tot ze helemaal klaar zijn alleen toegankelijk voor het ontwikkelteam en de testgroep.

     Accreditatie en certificaat

Kan ik punten krijgen voor permanente educatie?
Veel van onze e-learning modules zijn geaccrediteerd bij een of meerdere beroepsregisters, maar niet allemaal. We vragen alleen accreditatie aan via Registerplein, V&VN en/of SKJ. In de beschrijving van de cursus kun je zien hoeveel punten je eventueel kunt verdienen per register.

Ik heb de e-learning helemaal afgemaakt, maar ik zie het certificaat niet.
Dat kan aan een paar verschillende zaken liggen:
      • Het kan zijn dat de module niet geaccrediteerd is. Alleen als er accreditatiepunten aan een e-learning zijn toegekend, is er een certificaat. Als een cursus is geaccrediteerd, staat in de beschrijving op de homepage en op de cursuspagina welke accreditatie er geldt.
      • Misschien heb je nog niet alles helemaal doorlopen. Controleer in het menu van de e-learning of alle onderdelen zijn afgerond. Meestal staat er dan een vinkje achter de titel van het onderdeel. Ontbreken er nog vinkjes, doorloop dan dat onderdeel helemaal om de module af te ronden.
      • Vaak staat het certificaat helemaal onderaan de cursuspagina en zie je hem niet meteen. Scroll naar beneden om hem te vinden.
      • Een enkele keer gaat er iets mis waardoor je ten onrechte geen certificaat te zien krijgt. Stuur even een mailtje naar onlineleren@movisie.nl met daarin de titel van de e-learning en als het kan een screenprint van het menu met de afgevinkte onderdelen en de laatste pagina van de module. Je krijgt binnen enkele werkdagen een reactie.

     Kosten en vouchers

Wat kost het om een e-learning te volgen?
Alleen voor de module over het Vlaggensysteem vragen we een klein bedrag. Alle andere vrij beschikbare e-learning modules in de Movisie Academie zijn gratis. Volg er zo veel als je wil. Ook voor het certificaat waarmee je PE-punten kunt verdienen via je beroepsregister betaal je niets.

Ik heb een Voucher gekregen. Wat nu?
Een Voucher is een uitnodiging om een bepaalde e-learning module te volgen. Je bent dan al aangemeld voor die module en hoeft alleen nog maar in te loggen of een nieuwe account aan te maken in de Movisie Academie. Als je bent ingelogd, kun je de Voucher code invoeren op je persoonlijke Dashboard pagina. Daarna kom je direct in de cursus terecht. Klik hier om in te loggen of een nieuwe account aan te maken.

     Werking e-learning modules en Movisie Academie

Ik klik op de knop 'Start de cursus' maar er gebeurt niets.
Er kunnen verschillende dingen aan de hand zijn:
      • De cursus is gestart in een nieuw venster dat onder je huidige venster staat. Wissel naar dat venster om de cursus te volgen.
      • Het kan zijn dat pop-ups geblokkeerd zijn in je browser. Het is per internetprogramma verschillend hoe je dat kunt oplossen. Gebruik een ander internetprogramma, of zoek via Google hoe je in jouw browser pop-ups kunt toestaan voor de Movisie Academie.
De e-learning werkt niet goed. (Geen geluid, vastlopen, niet openen, ...)
Dat kan aan een paar dingen liggen:
      • Onze e-learning modules werken het beste buiten de eventuele ICT omgeving van je organisatie (zoals RDS, Citrix, MFA, ...). Bezoek de Movisie Academie rechtstreeks vanaf je computer.
      • Internet Explorer zorgt vaak voor problemen met de e-learning modules. Bezoek de Movisie Academie in een ander internetprogramma zoals Google Chrome, Firefox of Safari.

     Overige

Ik heb een andere vraag of opmerking.
Stuur een mailtje naar onlineleren@movisie.nl. Gaat je vraag of opmerking over een bepaalde e-learning module? Vermeld dan de titel in je bericht en voeg eventueel een screenshot toe. Je krijgt binnen enkele werkdagen een reactie.
Laatste wijziging: dinsdag, 10 oktober 2023, 15:51